Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Csíkszeredában tartja alakuló kongresszusát a Néppárt

2012.01.05. [17:27] | Utolsó módosítás: 2012.01.05. [17:28]

Az Erdélyi Magyar Néppárt alakuló kongresszusát február 25-én Csíkszeredában tartják – jelentette be Toró T. Tibor megbízott elnök csütörtökön Kolozsváron. Az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) ügyvezető elnökével, Sándor Krisztinával közösen tartott sajtótájékoztatójukon a felek kijelentették: sikeres volt az EMNT 2011-es tevékenysége, a Néppárt megalapítása révén idén együttműködve, a politikum és a civil szféra eszközeit is kihasználva folytatják tevékenységüket.

toro_sandor1_b

Az Erdélyi Magyar Néppárt megbízott elnökségének döntése szerint az alakuló kongresszust február 25-én Csíkszeredában tartják – jelentette be Toró T. Tibor elnök. Itt fogadják majd el a szervezeti és működési szabályzatot, a bővített programot, valamint a választási esztendő prioritásait is. Mint elmondta, januárban folytatódnak a helyi szervezetek megalakulásai, melyeket februárban a megyei szervezetek létrehozása követ. Az alapító elnök hozzátette: a párttörvény értelmében a helyi szervezetek székházait az önkormányzatok kellene biztosítsák, a Néppárt igénylései eddig azonban jobbára válasz nélkül maradtak.

Toró közölte: a Néppárt az időközi választásokra is készül. A Hargita megyei választókerületben önálló jelöltet álítanak. „Az etnikai arányoknak köszönhetően nincs veszélyben a magyar képviselet, sőt, a verseny serkent és munkára késztet” – jelentette ki Toró. Mint fogalmazott, kusza a jogszabályi háttér, de a Néppárt értelmezése szerint törvényesen indíthatnak önálló jelöltet. „Semmiképp sem a megfonnyadt tulipán jele alatt indulunk” – tette hozzá a megbízott elnök. A Néppárt Bihar megyében ugyanakkor már tavaly jelezte az RMDSZ-nek, hogy konszenzusos döntést, és pártoktól független jelölt állítását javasolják. „Most majd kiderül, hogy az RMDSZ együttműködési szándéka csak retorikai fogás, vagy komolyan vehető. Egyelőre a támogatásukra szólítanak fel, de még jelöltjük sincs. Nem akarjuk, hogy megint előhúzzanak egy kétes közéleti szereplők a kalapból” – fogalmazott Toró. Kijelentette: korrupciós vádaktól mentes, a helyi közösségbe kellőképpen beágyazott, kreatív, a pártpolitikától független jelöltre van szükség. A Bihar megyében megüresedett képviselői szék esetében a kiírásra a törvény által előírt 90 nap január 17-én jár le, de volt már arra precedens, hogy a hatóságok megkerülték a törvényt és elodázták a kiírást.

Az EMNT leköszönt ügyvezető elnöke eredményesnek nevezte a szervezet 2011-es tevékenységét. A húsz területi szervezet olyan közösségépítő rendezvények sokaságát koordinálta, mint a Kolozsvári Magyar Napok vagy a Brassói Magyar Napok. Sikeres évet zárt a magyar állampolgárság megszerzéséért segítséget nyújtó demokráciaközpont-hálózat is. A honosítás közszolgálati munkáját 30 iroda vállalta, ahol 143 ezer személy kapott tájékoztatást és 74 ezer személynek állítóttoák össze az iratcsomóját. Az EMNT a népszámlálás alatt nagyméretű kampányt folytatott a magyar identitás vállalásáért. „Az eddigi hírek nem túl biztatóak, de reménykedve várjuk a hivatalos eredményeket” – mondta a népszámlálás sikeréről Toró T. Tibor. A két szervezet viszonyáról elmondta: közös, nemzeti értékrendben gondolkodó csapat áll mögöttük, akik két különböző szervezeti keretben bár, de azonos célokért küzdenek. „Az érdekérvényesítés egy új eszköze az Erdélyi Magyar Néppárt, amelyet a közösség kezébe adunk” – jelentette ki.

Toró elmondta: kíváncsian várják, hogy a román kormány a magyar miniszterein keresztül milyen döntést hoz a verespataki bányaberuházás ügyében, amely egyben politikai és erkölcsi kérdés is a Néppárt számára. Az esetleges bányanyitás „nemzetbiztonsági veszélyforrás” lenne – mutatott rá az elnök.

Az új magyar Alaptörvény elfogadása kapcsán úgy fogalmazott, hogy „egy új korszak kezdődik a magyar nemzet történetében”. Mint mondta, büszkék rá, hogy az EMNT javaslatainak egy része szövegszerűen is helyet kapott az Alaptörvényben. „Aktív nemzetpolitikára sarkall és számos elem jelzi, hogy nem csak a 10 millió magyarországi Alaptörvénye, de az egész Kárpát-medencei magyar nemzeté is” – mutatot rá Toró T. Tibor. A Magyar Szocialista Párt tiltakozó akcióiról kifejtette: nevetséges, hogy azok, akik az elmúlt nyolc évben a nemzetpolitikát „lebutították”, a 2004. decemberi sikertelen népszavazás felelősei, így tiltakoznak a nemzetpolitikai fordulat ellen. „Határozottan szolidaritást vállalunk az új alaptörvény kidolgozóival, és örülünk annak, hogy érvénybe lépett” – jelentette ki a politikus.

Sándor Krisztina, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács új ügyvezető elnöke elmondta: sikeres, kiépített hálózatot tartanak fent az EMNT-szervezetek, amelyeket nagymértékben a tavalyi évben sikerült megerősíteni. Hozzátette: a társadalomszervező munkát folytatják, arra törekednek, hogy a már létező helyi rendezvények közös szervezése mellett a párhuzamosan dolgozó civil szervezetek munkáját is összehangolják, valamint a már elkezdett országos terveket folytassák. Az EMNT jelenléte 2012-ben is meghatározó lesz a Bálványosi Nyári Szabadegyetemen. Az ügyvezető elnök véleménye szerint a magyar honosítás igénylése a továbbiakban is az eddigi mértékben alakul, így szeretnék megismételni a tavalyi számokat.

Az új tervekről kifejtette: az EMNT és a Néppárt szakmai hátterét a Bálványos Intézet keretein belül működő szakbizottságok fogják biztosítani. „Ebből is látszik, hogy a két szervezet együtt halad tovább” – mutatott rá Sándor Krisztina. Az EMNT idén hozza létre a Közszolgálati Szabadegyetemet is, amely jelölteknek, a közéletben aktív, köszolgálatot vállaló szereplőknek nyújt majd szakmai képzést.

Az EMNT új országos elnöksége január folyamán megtartja első ülését, valamint a Választmány is ülésezik, amelynek tagjai az országos elnökség mellett a területi elnökök és a szakbizottságok elnökei is – ismertette az ügyvezető elnök. Decemberben a közép-erdélyi régió vezetésében is megtörtént a „staféta” átadása, és megalakult a területi egyeztető tanács is. Ennek mintájára a partiumi és a székelyföldi régióban is hasonló egyeztető tanácsok megalakítása van folyamatban – tette hozzá.

Újságírói kérdésre felmerült a fiatalok nagyobb arányú bekapcsolódása, melyet mindkét fél egyaránt örvendetesnek és ígéretesnek tartott. „Az elmúlt időszakban a MIT házatájáról valóban több fiatal döntött úgy, hogy az ifjúsági szférában szerzett tapasztalatait, tudását a továbbiakban a civil-politikai erőtérben kamatoztatja, s ezt egy szerencsés és természetes folyamatnak tartom” – értékelt Sándor Krisztina.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások31
31.
kkkkkk
2012.01.10., kedd [19:10]
harc lesz a választókért. És az a választók számára egyértelműen JÓ.

-miért is jó az, hogy egy nemzetiségi képviseletért harcol két magyar és a nevető román kap mandátumot?

mit is jelent a szavazók kegyeiért harcolás? nagyobb ígérgetést, aztán seggre esést, ha mégsem tudja a lehetetlent teljesíteni. Tizenötödik havi nyugdíjat? Minden faluba magyar egyetemet? Független Székelyföldet? stb. Abból áll a "harc" hogy ki tud nagyobbat mondani vagy abbból, hogy kinek van szorosabb és pénzesebb összeköttetése a magyar kormánnyal?

De nem akarom a saját kérdéseimet megválaszolni, úgyhogy inkább még egyszer rákérdezek:

Mit jelent a "harc" Erdélyben és Székelyföldön magyar és magyar, székely és székely között akár a parlamenti, akár az önkormányzati képviselőségért?
30.
kkkk.
2012.01.10., kedd [10:52]
@kkk:
Na idefigyeljen maga nehézfelfogású, kkk.
Én is leírom mégegyszer.
1. Nagyon jó, hogy van ez az újabb, a udmr-vel konkuráló párt, mert így legalább előbb-utóbb harc lesz a választókért. És az a választók számára egyértelműen JÓ.
Az eddigi összefogás egyetlen párt körül, hova vezetett? Sehova.
2. Sajnos van egy rossz hírem. A dumájából egyáltalán nem az derül ki, hogy ne lenne legalább udmr-szimpatizáns. Így aztán én sem hiszem el. Mondhat amit akar. És erre mondtam, hogy nem kell szégyelni (a udmr-szimpátiát), igaz nem is dicsőség.
Miért erőlteti? Mondhat akármit, maga az én szememben úgyis csak egy udmr-szimpatizáns marad.
29.
kkk
2012.01.09., hétfő [09:33]
Na ide figyeljen maga nagyképű, arogáns kkkk.
Mégegyszer leírom önnek azokat a dolgokat amit már egyszer leírtam. Olvassa el mégegyszer figyelmesen!

1. Egy biztos, hogy ez nem jó senkinek!! Egyre rosszabb a helyzete a magyarságnak és a magyar lakta területeknek. Összetartásra van szükség és nem ilyen jellegű széthúzásra! Aki nem így gondolja, az hagyja abba a politizálást! Nem hiszem jobbat tudna alkotni az EMT mint az RMDSZ, maximum jobban tudná szítani a tüzet a magyarság és románság között.
2. Sajnos van egy rossz hírem az ön számára! Nem vagyok RMDSZ tag és szimpatizáns!!! Azt sem mondtam, hogy jó az RMDSZ!! Csak figyelmesen kell elovasni azt amit írtam!!

Szerintem ön az egyedüli személy aki nem értette mit is írtam és ön az aki nem érti a magyar nyelvet.
28.
kkkk.
2012.01.08., vasárnap [14:16]
@kkk:
Hát, tényleg nagy gond van veled, ha egyetlen magyar nyelven leírt mondatot se vagy képes megérteni. Nem baj, majd legközelebb neked románul fogok írni.
27.
kkk
2012.01.08., vasárnap [14:00]
Ugye nem baj, ha ezt a süketséget nem értem részedről?
Vagy te nem érted azt amit magyarul írnak az emberek?
26.
ffff
2012.01.07., szombat [23:25]
hol vagy becestánbá??????????
25.
kkkk.
2012.01.06., péntek [19:54]
@kkk:
Na, azért nem kell szégyellni a RMDSZ-szimpátiát! Igaz, dicsekedni se érdemes vele.
24.
udvarhelyi
2012.01.06., péntek [16:37]
Már elég rég nem tudom az RMDSZ kit képvisel, párttá alakult az már rég, s úgy ahogy Jobbos leírja a demokrácia, s a képviselet s..gbe van rúgva. De azt is látom, hogy EMNT és EMNP címén profi ködösítés folyik.Ugyanaz a húsz ember bűvészkedik, próbálja eladni a semmit. Az egyik okos emberke a pártnál(EMNP) azt mondta, hogy a menyasszonynak való lányt fel kell öltöztetni, hogy eladó legyen. Hmm... milyen okos. Én hülye csak két nap után jöttem rá, hogy nem volt szó semmiféle lányról. A kurvát le kell vetkőztetni, hogy tisztán lássál. Na, én nem tudom, hogy máshol hogy van, de itt Udvarhelyen, céggyűlés szaga van az egésznek, olyan Impar-osra sikeredett az egész.Ilyen politikai támogatással, ennyi pénzel ennyi sikerült. Úgyhogy édes komáim, ezek még magukat sem tudják megszervezni, nemhogy egy (mikro)közösséget.
23.
Kuruc utód
2012.01.06., péntek [16:33]
Neked lapot nem osztottam,milyen problémád van? "bethlenf"-et figyelmeztettem,hogy honlapot tévesztett,ilyen egyszerű az egész!
22.
kkk
2012.01.06., péntek [15:22]
Abban igaza van önnek, hogy itt már rég nincs, vagy még mindig nincs demokrácia!
Itt arról van szó az én véleményem szerint, hogy valamilyen formában illene összetartani végre és ne alkossunk egymásután pártokat. Egyre kevesebben vagyunk és egyre inkább nő a románság létszáma Erdély magyarlakta területein. Ezen kellene elgondolkozzon minden romániai magyar politikus. Azzal hogy az RMDSZ részben rossz politikát folytat én sem értek egyet. Vannak jó dolgok amiket megvalósítanak, csak azokra nem figyel fel senki, mert mindenki a negatív dolgokra fókuszál.
21.
kkk
2012.01.06., péntek [15:13]
Sajnos van egy rossz hírem az ön számára! Nem vagyok RMDSZ tag és szimpatizáns! Azt sem mondtam, hogy jó az RMDSZ! Csak figyelmesen kell elovasni azt amit írtam!
20.
Jobbos
2012.01.06., péntek [13:19]
@kkk:
Itt csak arról van szó, hogy a demokrácia nem demokrácia, hanem csak annak a látszata...
A demokrácia úgy működne, hogy kis közösségek KIVÁLASZTANAK maguk közül olyan embereket, akikben megbíznak és akik képviselhetik őket.
A valóság viszont az, hogy vannak önjelölt talpnyalók, akik jelentkeznek. Magasabb szinteken pedig a pártok kijelölik a figurát és szavazhatsz rájuk. Úton-útfélen fogod látni az arcot nagy plakátokon, még almodban is. És akkor vajon kire szavazol, ha még birka is vagy? Hát arra, mert sok helyen szerepel.
Olyan irányba tartunk, hogy előválasztás sem lesz. Szóval hol a demokrácia?
Aki a politikától vár bármilyen nemű megoldást, az jól el van tévedve. A politikumnak nem ez a dolga. Ők folyamatosan úgy kell cselekedjenek, hogy következőben is székben maradjanak.
Ezt felismerni és változtatni nem egyszerű dolog. Fel kell ébredni és cselekedni kell a saját eszközeinkkel. Minden döntésünk tudatos kell legyen és csak olyan dolgokat támogathatunk, ami jó elsősorban a közösségünknek és másodsorban nekünk, mint egyén.
19.
kkkk.
2012.01.06., péntek [13:13]
@kkk:
Ha a hőnszeretett RöMöDöSZődet, csak egy fikarcnyit is érdekelte volna a magyarság sorsa, akkor az "ilyen jellegű széthúzásra" sohasem tudott volna sor kerülni. Akkor még a kutyákat sem érdekelné semmiféle EMNT, EMNP, MPP és társai.
Na, de most jelen pillanatban, kit képvisel a hőnszeretett RöMöDöSZőd?
18.
kkk
2012.01.06., péntek [12:38]
Egy biztos, hogy ez nem jó senkinek!! Egyre rosszabb a helyzete a magyarságnak és a magyar lakta területeknek. Összetartásra van szükség és nem ilyen jellegű széthúzásra! Aki nem így gondolja, az hagyja abba a politizálást! Nem hiszem jobbat tudna alkotni az EMT mint az RMDSZ, maximum jobban tudná szítani a tüzet a magyarság és románság között.
17.
Jobbos
2012.01.06., péntek [12:33]
Orbán nekiment a bankoknak, ez igaz. Ebből én arra következtetek, hogy vagy hülye és elcsesz mindent, vagy áll valaki a háta mögött, aki erős.
Gyurcsány bandája arra sem érdemes, hogy a szánkra vegyük.
16.
fff
2012.01.06., péntek [12:25]
Ha az rmdsz képviselők nem lapítanának Bukarestben, most szupermegyékben, szétszórva veregethetnénk az asztalt...az oktatási törvény magyar vonatkozásait meg sem említem!!!! Gondolkozzunk! Barátok közt könnyű vagánynak lenni!!!
15.
kiváncsifancsi
2012.01.06., péntek [11:38]
Miért nem írják, hogy hol tartják pontosan? Jaj vagy kitalálom, bíztosan a Csíki Demokrácia Központban, mint a szeredai párt alakulót :-)
14.
pszt
2012.01.06., péntek [10:30]
Kuruc utód!
Privátba szívesen elbeszélgetnék azzal a nagy pofáddal...
13.
rózsasándor
2012.01.06., péntek [10:07]
Igaz, hogy ez nem az Orbán blogja, de javára legyen mondva, ő azért meg merte "nyesni" a bankokat is , amelyek mellesleg - a politikummal cinkosságban - felelősek ezért a válságért, amit mindannyian nyögünk. Amúgy az a véleményem, hogy minden adósságot meg lehet adni, csak jó stratégia és idő kell hozzá. Persze megadni mindig fájdalmasabb, mint felvenni, de az üres államkasszáért nem Orbánék a hibások.
Remélem, hogy nem szimpatikusabbak neked a gyurcsány-féle nemzetárulók (hatalmon voltak, láttuk mit bírnak), akik nem átallottak tüntetni az Alaptörvény elfogadásakor, éppen most, amikor végre kontűröződik egy átfogó nemzetpolitika a Kárpát medencében.
Hát így is fel lehet fogni.
12.
M.
2012.01.06., péntek [09:56]
"...RMDSZ bol kibukkot fusztralt politikusokbol" -nem igaz! Őket nem kibuktatták, csupán önként félreálltak, gyomruk, lelkületük nem bírván az áruló, megalkuvó, csupán érdek- és hatalomhajhász RMDSZ féle politizálást.
11.
Jobbos
2012.01.06., péntek [09:20]
Aki Obrán Viktort kritizálja, az nem föltétlenül ballib, lehet, hogy csak átlát a szitán. Aki pedig minden áron védi, az kimosatta az agyát különböző párttévék segítségével.
Orbán Viktor arra törekszik(egyedül Európában), hogy a népét méginkább megnyúzza és vissza fizesse az államadósságot a választott nép fiainak. Mindenki tudja, hogy lehetetlen visszafizetni, de Orbán mégis kisajtol amennyit tud, hogy legyen a szegény világirányító üzletembereknek. Így is fel lehet fogni.
Kicsit tájékozódni kellene szerintem.
10.
Kuruc utód
2012.01.06., péntek [07:39]
Eltévesztetted a honlapot! Ez nem az ATV vagy a Népszabadság honlapja,itt a balliberális nemzetárulóknak nincs mit keresniük!
9.
bethlenf
2012.01.06., péntek [07:20]
TOKOSOK-nek uzenem hogy az ertelmes ember a jart utat a jaratlanert nem hagyja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOKOS politikabol nem kerunk ----aki egyebet nem tud csak a masikot blamalni tipikus ORSOS VIKTOR ---Magyarorszagon meg is van az eredmenye!!!!!!!!!!
8.
csak azet sem
2012.01.05., csütörtök [20:03]
Nem tudom mit akar jelenteni a fusztralt politikus,, enis erdelyi magyar vagyok, de az biztos, hogy erre a mostani rmdsz-re soha nem szavazok, mert hitelet vesztette, eladta borunket a roman hatalomnak egy par miniszteri meg alacsonyabb kozigazgatasi funkcioert, megszavazta fizunk csokkenteset, a szovetsegbol partot csinalt, vagyis a neve szovetseg a mukodese az egy parte, aztan aki vagy akik nem haladtak a nyajjal azi kicsinaltak, ertsd kirugtak,ezek aztan hiteles emberek nem?, megerdemlik hogy rajuk szavazzunk tot inainte!!!
7.
csak aze
2012.01.05., csütörtök [19:09]
EMNT, EMNP, MPP, SZNT stb. a RMDSZ bol kibukkot fusztralt politikusokbol all! Az erdelyi magyarok okosak, nem fognak cseberbol vederbe ugrani.
6.
jan
2012.01.05., csütörtök [18:50]
Minden becsuletes rmdsz-es allampogar alljon at az emnt-be.Es akkor be fognak jutni a romaniai magyarok is a parlamentbe.A korrupt vaskalapos rmdsz-esek maradjanak csak a partjukban,ugyis hervadozik a tulipan. -------- (Lehet,hogy 5-10 ev mulva az emnt is megtelik ketes szemelyekkel)
5.
4-es anonimusz
2012.01.05., csütörtök [18:40]
Így van. Igazad van. Nem ártana, ha 1-2 mandátumnyira itthon maradnak, és újra kapcsolatba lépnek a realitásokkal, mert erősen elvesztették vele a kapcsolatot.
Élénken figyelem minden egyes megnyilvánulásukat. És azt veszem észre, hogy elhangzanak mindenféle hangzatos maszlagok, DE mégcsak meg se nevezik a legégetőbb problémákat. Na, hogyha meg se képesek nevezni, akkor hogyan lehet várni, hogy meg is oldják.
Úgy, hogy itthon kell maradni, és ismeretséget kell kötni a pornép bajaival. Nincs mit Bukuriában, Brüsszelben páváskodni, s fújni a süket maszlagokat.
4.
sdgvsdgv
2012.01.05., csütörtök [18:39]
És akkor mi történne? Van valami értelme annak hogy most ott lapítanak az udemerések a parlamentben? A kormányban cinkosok a legnagyobb népnyúzó törvények elfogadásában? Sőt, ők a kezdeményezők! Elég volt ebből a rabló bandából!
3.
Nocarol
2012.01.05., csütörtök [18:31]
1-es,2-es.Ha ilyen a kepviselet akkor jobb,hogy be sem jutunk a parlamentbe,legalabb a szar letisztul!!!
2.
káruj bá
2012.01.05., csütörtök [18:07]
Hát ezt is akarják,Jenci meg a Túro&Tőkés urak.
Ha nincs Funár meg társai,itt vannak ezek a mákvirágok!
1.
ddghhd
2012.01.05., csütörtök [17:49]
Itt addig politizálunk, hogy a végén még a parlamentbe sem kerülünk be... rmdsz, mpp, emnt, sznt, rdf, stb..... s akkor majd meglátjuk...
Hozzászólások31