2012. február 7., kedd
Ma Tódor, Rómeó napja van

Újabb katasztrófa Csíkzsögödben

Rédai Botond 2010. augusztus 12., csütörtök 21:48 | Legutolsó módosítás: 2010. augusztus 13., péntek 21:31
46 hozzászólás   | Archívum | Galéria   | Videó   | Nyomtatható verzió | Küldje tovább ismerősének
Az eddigi legnagyobb szinttel áradt Fitód pataka

Egyesek szerint ötödször, mások szerint immár fél tucatszor öntötte el az ár a csíkzsögödi Kútpatak utcát és a környékbeli házakat. Felhőszakadás volt csütörtök délután Csíkszeredában és Alcsík egyes részein, a lezúduló víztömeg újból házakba, udvarokba hatolt be. A megyeszékhelyen ez volt a legnagyobb áradás, még olyan épületekben is 20-30 centiméternyire állt a víz, amelyek eddig megúszták az efféle pusztítást. A csütörtök esti események Mindszentet, Szentkirályt és Szentimrét sem kerülték el.

arviz_06_b

Oda jutottunk, hogy minden komolyabb záportól rettegnünk kell – panaszkodott az egyik csíkzsögödi lakos. A csütörtök késő délutáni, alig félórás zivatar soha nem látott károkat okozott Csíkszereda ezen részén. A Fitód pataka ismét kilépett medréből, ám a vízszint jóval túlhaladta a másfél héttel ezelőttit. Ezúttal is lakókat kellett kimenteni otthonaikból, a gyorsan érkező víztömeg elől a legtöbb autót sem sikerült elvinni.

Beletörődni lehet, ám megszokni nem. A csíkzsögödi Kútpatak utca lakóinak, illetve a Fitód pataka mentén található Nagy Imre utcai házak tulajdonosainak az elmúlt szűk három hónapban féltucatszor kellett végignézniük, ahogy a Fitód pataka végigzúdul udvaraikon, behatol pincéikbe, házaikba. Csütörtök este azonban minden eddiginél gyorsabban érkezett a víz, és a legnagyobb volt haragja, magassága. A Kútpatak utcában majdnem az ablakokig ért, a Nagy Imre utca egy több száz méteres szakaszán is legalább félméteres volt a szintje. Az előbbi utcában két gumicsónakkal mentették ki a lakókat a Sürgősségi Esetek Felügyelőségének szakemberei. „Mindszentről telefonáltak nekünk, vigyázzunk, mert sokkal nagyobb víz jön, mint legutóbb” – mesélte András Rozália. Az idős asszony háza a Nagy Imre utca melletti Hóvirág utcában található, udvarán térdig állt a víz, a lakásba szerencsére, nem hatolt be. Ennél sokkal szerencsétlenebbül járt például Pajzs Ilona, akit pár hét leforgása alatt már harmadszor kénytelenek kimenteni lakásából a tűzoltók, akárcsak több szomszédját. Elmondása szerint Kútpatak utcai otthonában majdnem egy méter magasságban volt víz.

arviz_21_b

Még az öregek sem emlékeznek ilyenre

„A késő délutáni esőzés miatt a Fitód pataka nagyon megnőtt. Ilyen magas vízszintre még az öregek sem emlékeznek” – részletezte érdeklődésünkre a helyszínen tartózkodó Darvas János. A megyei vízügy műszaki igazgatója elmondta, a víz a patak menti házakat, Zsögöd alsó, illetve a terelőút melletti részét is elöntötte. Az ISU két gumicsónakkal lépett közbe, mentették házaikból az itt lakókat. „Sajnos, voltak olyan személyek is, akik nem akarták elhagyni lakásaikat” – említette az illetékes, kihangsúlyozva, a probléma az volt, hogy a víztömeg a mindszenti részről érkezett. „Ha a Fitód patakán jön, akkor a Suta gát fenékürítője visszatartott volna valamennyit, csak egy bizonyos hozamot engedett volna át. Tehát ez nem történt volna meg” – részletezte a műszaki igazgató.

arviz_18_b

Több községet is érintett az ár

Amint azt Darvas Jánostól, a megyei vízügy műszaki igazgatójától megtudtuk, Szentimrén a Kenderes pataka öntött ki, a víz házakba hatolt be. Szentkirályon a Felszeg patak okozott komolyabb problémákat, Szentlélek községben pedig a Mindszent pataka lépett ki medréből.

Megtekintve 7195 alkalommal | Archívum | Videó Videó | Galéria   | Nyomtatható verzióNyomtatható verzió | Küldje tovább ismerősénekKüldje tovább ismerősének
 

Cikk hozzászólás




Hozzászólás száma:    Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a hozzászólási szabályzatot
Rendezés: Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: 46  Oldalak:   1
46.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 22:12
Kedves Anoniminimi
Azt, hogy melyikünk hagyta el az országhatárt hamarabb és használt ott biciklisávot azt ne ellemezzük, mert nem szeretném, hogy vesztesnek gyere ki . Azt, hogy hol laksz csak feltételeztem, elnézést érte, egy feltételezésbe azért még bocsátkoznék, hogy biztosan nem vagy zsögödi lakós és főképpen nem a patak mellett élő. Ha ismét tévedtem, akkor ezért is elnézést, csupán feltételezem. Folytassuk a sort a gondolkodásmóddal. Én rád bízom azt, hogy döntsd el, hogy melyikünk gondolkodása fapados. Azért, hogy megkönnyítsem a döntésedet a következőkben összefoglalom számodra azt, amit eddig állítottam. Először is egyetértettem azzal, hogy jó és szükség van a biciklisávra, ez a fejlődés része. Ez mellett azonban hangsúlyoztam azt, hogy szükség van a biztonságra. Számodra a biciklisáv jelenti a biztonságot, számunkra az, ha a patakmeder kitakarításra kerüljön és megtörténjen a katasztrófamegelőzés. Te állítottad azt, hogy “legalább nem kell félni, hogy sietős-idegroncs autosok leütnek-elütnek”, ebből feltételezem azt, hogy eleged van a közlekedési helyzetből, nekünk ugyanennyire elegünk van az üres szavakból, ígéretekből. Te örvendtél annak, hogy végre van biciklisáv. Megértelek. Igazad van. Nem kívánom soha számodra, hogy át kelljen élned azt, amikor látnod kell, hogy életed munkája megy tönkre percek alatt, de akkor sem karba tettük a kezünket, hanem közös megfeszített munkával próbáltuk menteni amit még lehetet, ugyanis vannak nem olyan gondolkodású emberek mint te, akik ugyanúgy próbálták menteni a más házát, mintha a sajátjuk lett volna. Ezúttal is köszönet érte. Nem kívánom számodra azt, hogy át kelljen élned azt az érzést, amikor a közvetkező mondat hagyja el valaki száját: apadt egy centimétert. Akkor amikor ott vagy és már alig bírsz harcolni az árral bármit megadnál egy ilyen mondatért. Aki nem él benne annak fogalma sincs, hogy ilyenkor milyen fontos minden egyes centiméter. Te nyugodtan akarsz biciklizni, mi meg nyugodtan akarunk élni. Folyamatosan hangsúlyoztam és hangsúlyozom azt, hogy közösen kell megoldanunk ez a problémát, egyik féltől sem lehet elfogadni azt, hogy karbategye a kezét. Ha igazak a hírek, akkor már a hét elején elkezdődnek a patak medrének kitakarítási munkálatai és a megelőzés más eszközeinek tervezései majd kivitelézései. Köszönet érte, ha ténleg megvalósul. Soha ne tudd meg, hogy milyen érzés egy ilyen hírnek az olvasása, még akkor is, ha a háttérben ott van a kétely mindaddig amíg saját szemünkkel nem látjuk, hogy ténleg igaz a hír. Ezekután döntsd el magad, hogy kinek milyen gondolkodása van.
45.
Anoniminimi
|
2010-08-15. vasárnap, 19:24
anonim44. A fapados gondolkozást az olyan egyének gondolkozására értem, mint te, nem a többségére. Amiért már kitetted a lábikodat itthonról, az nem jelenti, h.megváltoztál, ez még várat magára, látszólag. Mit ad Isten, én sem a központban lakom, s azok a fránya, szidott biciklisávok segitenek bejönni a központba, s nemcsak engem...Kiváncsi volnék, melyikünk használt/látott hamarabb kerékpár-útakat külföldön....
44.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 17:47
Tökéletes igazad van anoniminimi. A legfontosabb az, hogy te legyen ahol biztonságosan közlekedj. A lényeg, hogy te, aki a városban laksz biztonságban érezhesd magad, hogy megkapd azt amire véleményed szerint szükséged van. Te mint városi polgár megkaptad azt, hogy bicikliúton közlekedj, akkor mi akik néhány száz méterre lakunk a várostól és jegyezem meg, hogy mi is a városhoz tartozunk és oda fizetjük az adót, nekünk is lehessen már annyi elvárásunk, hogy mi is kapjunk valamit és ez a valami legyen a patakmeder rendbetétele.
A szántóföldre visszatérve pedig csak annyit jegyeznék meg, hogy én már akkor külföldön jártam, amikor talán te még a megyehatár táblát sem láttad és azért mert éppen nem a város belső részében lakunk és nem bicikliúton közlekedünk attól még nem vagyunk "fapados gondolkodásuak".
Tisztelt Anonim 41
A legegyszerűbb dolog egymásra dobálni a vízes lepedőt, hol az egyik, hol a másik fél a felelős, de sohasem az akivel éppen tárgyal az ember. Ehhez már hozzászoktunk az elmúlt évek során. Jó lenne végre összefogva tenni is valamit, mert ha mindenki egy kicsit szívügyének és felelőségének érezte volna a helyzet megoldását, akkor ma nem itt tartanánk és nem került volna sor erre a katasztrófára. Bízunk benne, hogy változni fog a helyzet és végre tettek fognak következni.
43.
Anoniminimi
|
2010-08-15. vasárnap, 16:31
Hihetetlen, hogy hogyan lehet valakinek ennyire fapados gondolkozása. A zsögödi szántóföldnél jártál-e távolabb eddigi életecskédben? Mindenért a járdára festett néhány jel a hibás, úgye? Amikor képtelenség leparkolni a városkánkban, akkor kénytelen az ember biciklit is használni, nemcsak autot, h. kissé hamarabb intézhesse az ügyeit, ezt segiti a bicikli út, ott legalaább nem kell felni, h. sietős-idegroncs autosok leütnek-elütnek.
42.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 16:07
Legyen már eszetek és költözzetek ki onnat .
41.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 15:52
Tisztelt mindenki, főleg Anonim 40-es!
Egy dolgot elfelejtenek: minden patak, folyó, annak medre és partja jó pár éve az országos vízügy fennhatósága alá tartozik. Munkálatokat ezeken a részeken csak ők rendelhetnek és ők végeztethetnek, a polgármesteri hivataloknak ebbe nincs beleszólásuk. Esetleg könyöröghetnek a vízügyeseknek, hogy tegyenek valamit. Ideje informálódni tisztelt olvasók, miellőtt itt osztják a rizsát.
40.
Anonimi
|
2010-08-15. vasárnap, 14:41
En annyit fuznek hozza az egeszhez hogy aki adot fizet mint allampolgar, abbol az adobol fizetik a varos vezetoseget es az osszes olyan eloljarot akinek kotelessege volna rendbetetetni az osszes patakmedert es a minimalisra csokkenteni egy ilyen arviz alkalmaval torteno kovetkezmenyeket.A varosvezetes azert hibas mert eloszor a varos biztonsagat kellene garantalja es azutan epiteni bicikli utat mert ugye az is penzbe kerul amit lehetne kolteni a patakmedrek rendbetetelere.Eloszor is a katasztrofaelharitas szerintem egy kicsivel fontosabb dolog mint a bicikli utak epitese,mert az elobbi egy elet munkajat teheti tonkre, amig az utobbi csak arra jo hogy amikor a 8 orai szolgalatat letoltotte a hivatalokban dolgozo, akkor a szabadidejet biztonsagosan bringazassal toltse. Viszont aki a mezorol hazamenet kemeny munka utan azzal szembesul hogy az udvara ,haza,pinceje tele van vizzel az szerintem jobban megerdemli a biztonsagot.Tehat itt nalunk egyelore a biztonsaggal kellene foglalkozni es milliokat kolteni raja es nem pediglen bicikli utakra,varosnapokra es egyeb marhasagokra ami bizonyos esetekben tobb millioba kerul.Errol van szo es amig ezt nem ertik meg addig nincs mirol targyalni, vagyis nincs akivel.
39.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 12:08
-mutass itt valakit aki panaszkodik.
38.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 10:50
Csodálatos az amit tettél. Egyet árulj el nekem, hogy a Fitód patakának melyik részét takarítottad ki? Mert nem látszott a több méteres víznél, hogy bárhol is alacsonyabb lett volna a vízállás. De lehet, hogy tévedek. Annyit még árulj el nekem kérlek, hogy azzal, hogy lapáttal kezdjük el kiásni egy ekkora patakmedret, hová rakjuk el ezt a több ezer köbméter iszapot, nem is beszélve arról, hogy ez a patak nem néhány ház mellett csordogál el. De feltételezzük, hogy legalább a házak mellett kilapátoljuk és csodával megegyező módon eltűnik az iszap is akkor is, amire végzünk arra elmúlik a következő év is, nem csak ez és még sok másik és még nem is beszéltem az általad említett kikövezésről. Remélem, hogy legalább ebből a patakból láttál annyit, ami a főútról látszik és ha már ott voltál vagy leszel vess egy kis figyelmet a híd alá. Ha ezt megteszed és valami halvány sejtelmeid vannak a fizikával kapcsolatban, akkor rájösz arra, hogy számunkra a híd annyi mintha gát lenne.
Nem a vezetést hibáztatjuk azért, mert esik az eső, mert megnő a patak vízhozama. Nem. Amiért hibáztatjuk őket az az, hogy évtizedek óta csak üres szavakat hallunk és nem követte a szavakat semmiféle cselekvés. Ennyi idő és árvíz után jogos a felháborodásunk. Javíts ki, ha esetleg nem így látod. Reménykedünk benne, hogy most fognak következni a tettek.
37.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 08:24
Irni ide lehet bármitt,én is falun élek a hazam melett folyik el a patak,de én sok orai munkával kipucoltam a patak medrit kiraktam kövel a szélet és nalam is voltt árviz de kozel se érintet anyira mint azt a sok lusta panaszkodos szomszedot aki nem tett semit csak az eloljárokat szidja.
36.
Anonim
|
2010-08-15. vasárnap, 00:11
Példát venni természetesen lehet, sőt kell. Hogy ki hányasra vizsgázott emberségből? Egyesek több mint kítűnőre és köszönet érte, másokat meg nem jellemzek, ugyis fölösleges lenne, róluk lepereg. Senki aki a patak mentén lakik nem várta ölbe tett kézzel azt, hogy érkezzen az ár. A gond az, hogy nem sok idő volt tenni bármit is és sajnos ha a vezetés nem áll melletted, a bürokrácia nagyon is megköti a kezed. Azok akik azt állítják, hogy árkokat kellene ásni és a falu lakói tegyenek lépéseket, azok egyáltalán jártak a patak közelében vagy csak a számítógépük előtt ülve írják véleményüket. Felmérte bárki is, hogy itt miről van szó? Ha a hatóság a lakosság mellé állna, akkor mindenki a lehető legtöbb segítséget nyújtaná számukra és közremáködne abban, hogy megelőzzük az ekkora mértékű pusztítást. Ezt csak közös erővel lehet megoldani. Reméljük, hogy a mostani ígéretek, melyeket a vezetőség tett, a következő héten már tettekké fognak válni és nem kell ismét átélnünk egy ilyen mértékű katasztrófát vagy talán még nagyobbat.
35.
anna78
|
2010-08-14. szombat, 21:33
Peldat kelett volna venni csomortanrol es palfalvarol, azonnal nekilattak az emberek es a polgarmesteri hivatal, es felszedtek a nem megfelelo hidakat, sancokat astak egeszen az erdotol lefele, hogy amennyiben lehet elozzek meg a bajt, itt is volt arviz, de nem vartuk a segitseget senkitol, lapatot, asot vett a falusi ember es nekilatott kalakazni.....persze a varosrol kikoltozott falusi az megszokta, hogy majd valaki tesz helyette valamit, megoldja a bajat.....minden elismeresem a csomortani es a palfalviake....tanuljatok tolluk, es ne egymast hibaztassatok
34.
tengeresz
|
2010-08-14. szombat, 21:29
En csak anyit tudok ehez hozaszolni h Borboly Csabat es Korodi Attilat es FOPOLGARMESTERURUNKAT bele kelene ultetni egy csonakba es a fekete tengerig kene lecsonakazanak 3 -an. koszonjuk nekuk
33.
Anonim
|
2010-08-14. szombat, 11:55
@Joe:
Az a baj, h nem tudod, h mi az idojaras. De kivanok tovabbi elmelkedest a hulyesegrol.
32.
Fidel
|
2010-08-14. szombat, 09:37
Nekem nem a bicikliutakkal meg a sportrendezvenyekel van bajom mert cirkusz es tobb kevesebb kenyer kell a nepnek. Nekem a felelotlenseg a legnagyobb problemam es a vizugy is szerepet jatszhat benne kedves Miklos J. De mig vegetal Csikszereda nepe meg is erdemli sorsat. Tehat szebb jovot es mielobbi ebredest kivanok!
31.
Anonim
|
2010-08-14. szombat, 08:22
-és ez nem teccik ?
30.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 23:27
Nem lehetsz egy túl bonyolult lélek. Gondolom szüleid amőbák voltak :-)
29.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 22:19
http://www.youtube.com/watch?v=_n5XYCT7M2M&feature=related
28.
Anonimusz
|
2010-08-13. péntek, 21:46
Vicceltek,semmi koze nem volt a Suta tonak es az onnan kifolyo pataknak...ott jartam vizhozama alig volt tobb mint maskor.
Egyetertek Sa Zo -val ha minden zsogodi valamit tenne a falu erdekebe akkor nem igy, ilyen formaban erne a falut az ar...de minek, jobb ha olbetett kezzel szidjak az eloljarokat.
Ez regen nem igy volt.Dehat a zsogodi "ujgazdag" inkabb luxusatojat menti toporzekolva mintsem a baj forrasat keresne.
27.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 19:56
Igen..csak az nem mind1 hogy a Suta to mennyi vizet enged at a tulfolyonal a fitod patakaba!
26.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 19:31
...és itt volna a nagy alkalom ,hogy segitsenek a rászoruloknak....(érdeklődve várom hányasra vizsgáznak emberségből)
25.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 19:17
Fidel azt probalja mogyorozni hogy polittikai ambiciojuktol futve városkánk vezetői semmitol se riadnak vissza (meg az aszfaltozastol se)
24.
biker18
|
2010-08-13. péntek, 19:09
Kedves Anonimkák (és nemcsak). Hiába dumcsiztok a Suta-tó mederről, a Szentlélek pataka jóval a Suta-tó meder alatt ömlik a Fitod patakába, tehát tómeder ide-vagy oda, de ezt az árvizet sem, s az azelőttieket sem fogta volna ki....
FIDEL: ugye nem gondolod komolyan, h. azért volt árviz, mert városkánk vezetői festettek néhány bicikli-sávjelt valamely szélesebb járdára, illetve rábólintottak néhány sportrendezvényre???
23.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 18:56
...de ne aggodj ezért Miklos Julia igy is sok az olyan Anonim aki a nevemen szolit...
22.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 18:38
...mert a nickemet is lenyulták a magadfajták...
http://www.youtube.com/watch?v=OTFv1yazhng
21.
Miklos Julia
|
2010-08-13. péntek, 17:46
:-). Sok az Anonim, a személytelen ember, aki jártatja a száját, de nevét nem vállalja.
20.
Sá Zo
|
2010-08-13. péntek, 16:52
Érdektelenség hanyagság ez mind a kommunizmus öröksége az emberiségből kimosták a magántulajdon és a közvagyon védelmét és a természet tiszteletbentartását.Valamikor a csatornákat ,árkokat takaritották nem vártak senkire.fákat kellene ültetni és kotorni apatakokat ,árkokat.
19.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 16:36
Julia, nem 10 centis sanc a megoldas;) Te ugyhiszed nincs megoldas, en viszont ugy hiszem ha az illetekes szervek tennek a dolgukat akkor megelozheto nagy mertekben!
18.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 15:42
Pont az beszél környezetvédelemről, aki a legnagyobb környezetszennyező, környezetromboló tevékenységet folytatja? És vízügyi szakértőnek nevezi magát? Én a helyében szégyellnék ilyen szavakat kimondani, leírni, hogy környezetvédelem. És igenis igaza van azoknak, akik azon a véleményen vannak, hogy a Suta-tó az esővíz nagy részét felfogta volna. Csakhát a vízügynek sikereült azt is tönkretenni. Sajnos nem megoldásokat keresnek ezek a szakemberek, csak zsebtöltő módszereket, mégha az az emberek, vagy környezet róvására is megy.
17.
Miklos Julia
|
2010-08-13. péntek, 14:51
A nevem kimaradt, bocsanat @Anonim-ert.:-)
16.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 14:49
Hany percig volt ez Anonim? S tenyleg ha ott voltal a tegnap a szinhelyen, te ugy gondolod, hogy az a nagy mennyisegu viz 9ami a 4 metres patakbol kiaradva 20 meteren folyt nagy sebesseggel), az elfolyt volna se perc alatt a sancokban?
Na ne nevettessuk az olvasokat. Es ne erositsuk Fidel velemenyet azzal, hogy: mindenki azzal foglalkozik amihez nem ert! Koszonom.
15.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 14:34
Julia az a valszom, hogy tegnap lattam, ahol ki volt asva es tisztitva par haz elott ott a sancban folyt a viz, ahol nem ott kijott az utra retre es mas udvarara!
14.
Joe
|
2010-08-13. péntek, 14:31
Igen , igen 80 l/nm az eleg sok de hamar rajon az ember ha ezt megnezi honnan jon. Kulonos figyelmet forditva a HAARP projektre. Ilyen ha az ember az idojarassal jatszadozik.

http://www.hm.gov.hu/hirek/kiadvanyok/uj_honvedsesegi_szemle/a_meteorologiai_hadviselesrol1

http://video.google.com/videoplay?docid=5212402411460588864#
13.
Miklos Julia
|
2010-08-13. péntek, 14:27
Fidel :-) . Nekem is nevetnem kell az ilyen irasokon. Inkabb jarjunk autokkal, es szennyezzuk kornyezetunket ahogy csak tudjuk? Legyunk tipikus buta fogyasztoi tarsadalom? Egeszseg, kornyezetvedelem.....- mondanak ezek valamit? Ha igen, akkor oruljunk, hogy van bicikli utunk, vannak fak, es vannak folyok. Az arvizes problemaval kapcsolatban , talan csak annyit tanacsolhatok, hogy a hivatalos szervek szerintem orommel fogadjak, ha felkeresi oket valami praktikus, mindenkinek megfelelo, es fizikailag is kiviteleheto megoldassal.
12.
Fidel
|
2010-08-13. péntek, 14:11
@:):
A fenvalot nem hibaztathatom de a polcon levoket igen. Ez nem termeszeti katasztrofa hanem a vezetok erdektelensege es hozzanemertese! Volt arviz a vizgyujto meglete alatt!! En nem emlekszem! Ha igen hat ird meg nekem. Nalunk mindenki azzal foglalkozik mihez nem ert es be kovetkezik a baj. Es tudod mi mosojogtat meg a szomorusagomban? Az hogy meg meg is lepodunk rajta! De legalabb van sok bicigli utunk meg kikapcsolodasi lehetosegunk. Hat orvendjunk amig meg van aminek. Szomoruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
11.
Miklos Julia
|
2010-08-13. péntek, 14:06
Kedves hozzaszolok.A 80 l/nm eso az egy oriasi mennyiseg. Ezt, ha ki van asva a sanc, ha felvan nyitva a zsilip a Suta tonal - nincs ahogy elvigye a meder.
Szidni, hibaztatni lehet mindenkit(vezetot, lakost), de ugy gondolom azelott inkabb jo lenne a kornyezetunkre, magunkra odafigyelni. Igaz, hogy Csikszereda nem nagy varos es semmi jelentos ipara, szennyezo tenyezoje nincsen, ami ugy-e okozza a globalis felmelegedestol az uveghathatason at eghajlatunkat. De az a sok muanyag palackos sor, viz, az a sok egyszer hasznalatos csomagoloanyag, tasak, foloslegesen megvasarolt ruhak, alkatreszek, etelek.... stb, ezek mind pont ezt a katasztrofat eredmenyezik(a hogyanjat a dolgoknak nem irom le, nem kioktatni akarok senkit). Interneten rengeteg tanulmany, info van mindezekrol, akit erdekel- es aki kommentelni szeretne, az legyenszives olvasson mindennek utana.
Udv, Julia
10.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 13:30
hat igen az hogy a sancok nincsenek kiasva, kitisztiva valoban termeszeti aktasztrofa 9-es!
9.
:)
|
2010-08-13. péntek, 12:54
Mindenki a városvezetőket hibáztatja, de ha egyszer jön a víz senki nem tudd ellene tenni semmit... kicsit térjetek észhez ez nem egy vagy két ember hibája ez természeti katasztrófa. A természeti katasztrófa ellen az ember nem tud csinálni semmit mert lehetetlen dolog...
8.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 12:09
Majd akkor szamihatsz jobbra ha netan valmelyik vezeto melled epit, addig ne is vard hogy fognak cselekedni!!!
7.
Fidel
|
2010-08-13. péntek, 11:46
A Suta to az esozes zomet fel fogta volna nekem ne magyarazzatok! Szentlelek es Fitod esovizet bisztosan!!!!!!!!!!!! De hat csikban mire szamithatunk ezek utan.? En mar semmi jora! Ha majd aldozatok lesznek esetleg es nem csak karosultak talan. Mert ennel fontosabb dolguk bisztosan akad. Tehat fordulj fel varosvezetes!
6.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 08:06
Nagy felekszult szakiaink vannak igaz????? Es erdekes a a 21 szazadban felekszuletlenul eri az essozes a terseget. Nem baj telen a ho lesz meglepetes, megszoktuk! Hajra kompetens vezetok!
5.
Anonim
|
2010-08-13. péntek, 00:12
Olvastatok a cikket, vagy csak irjatok a magatoket? a cikkben ez all: " „Ha a Fitód patakán jön, akkor a Suta gát fenékürítője visszatartott volna valamennyit, csak egy bizonyos huzamot engedett volna át. Tehát ez nem történt volna meg” – részletezte a műszaki igazgató." En megertem hogy hasznos lenne a Sutatoval kezdeni valamit, de ez ma NEM lett volna megoldas.

Tisztelettel,
4.
Anonim
|
2010-08-12. csütörtök, 22:23
Szerintem is a Suta tonal kellen valami elkovetni mert hanem ennek nem lessz igy jo vege.....le kellene engedi a zsilipeket,csak hat nincs aki ezt megtegye.....mintha olyan nehez volna!!
3.
Anonim
|
2010-08-12. csütörtök, 22:19
A Suta-tó rehabilitálása lenne a legfontosabb teendője a városvezetésnek, hiszen a tó mind felfogta volna ezt a sok vizet!
2.
Anonim
|
2010-08-12. csütörtök, 22:12
Ez a felhőszakadás ma volt....
1.
Anonim
|
2010-08-12. csütörtök, 22:06
...talán ideje volna ,hogy az urbamisztifikusok a pataktervezökkel karöltve ötletmegoldást adjanak...(mert egyfelöl én ezt már nagyon unom másfelöl meg sajnálom az ottlakokat) vagy talan Zsögöd csak akkor tartozik a városhoz mikor a politikum és klienturája erdekei ugy kivánják...(?)
Találatok: 46  Oldalak:   1
1 EUR 4.35 RON
1 USD 3.31 RON
1 GBP 5.23 RON
100 HUF 1.49 RON
1 XAU 183.00 RON
=

Hirdetés

Csíkszereda

Kedd

Hóesés valószínű
Kedd
éjszaka

Borús
Szerda

Borús
Max: -4 °CMin: -18 °CMax: -7 °C

Székelyudvarhely

Kedd

Hóesés valószínű
Kedd
éjszaka

Borús
Szerda

Borús
Max: -3 °CMin: -12 °CMax: -6 °C

Marosvásárhely

Kedd

Hóesés valószínű
Kedd
éjszaka

Borús
Szerda

Borús
Max: -2 °CMin: -12 °CMax: -1 °C

Feliratkozás hírlevélre