Székelyhon.ro
2012. május 22., kedd; Ma Júlia, Rita napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Kövesdy a Sapientiát „okolja” az üres nézősorokért

Szász Cs. Emese | 2010.05.27. [11:15] | Utolsó módosítás: 2010.05.27. [11:28]

„Azt például észre sem veszem, hogy lett itt egy Sapientia, amelyen 1000 egyetemista jár. Színház szempontjából mintha nem léteznének” – mondta a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház művészeti vezetője, Kövesdy István szerdai sajtótájékoztatóján.

Kovesdy_Istvan_20100527_bA fenti kijelentést az évad utolsó bemutatója kapcsán tartott sajtótájékoztatón tette a Nemzeti művészeti vezetője. Kövesdy István (képünkön) újságírói kérdésre válaszolva mondta el, hogy a Pinokkió című mesemusical nem jelent 180 fokos műsorpolitika változást, eddig is cél volt a gyerekek színházba csalogatása.

S habár az idei évadban néhol azt láttuk, hogy 1 lejes jegy mellett is 30–40 ember volt a nagytermi előadásokon, Kövesdy ezért nem a színházat teszi felelőssé.

„Ez nem az előadásainkat, hanem a felnőtt nézőinket minősíti. A fiatalok például nem járnak színházba, kivételt képeznek persze a Művészeti Egyetem növendékei. Azt például észre sem veszem, hogy lett itt egy Sapientia, amelyen 1000 egyetemista jár. Színház szempontjából mintha nem léteznének, nem tudtuk elérni őket” – mondta a művészeti vezető, aki saját elmondása szerint ugyanezt elmondhatja a többi intézményről is.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások52
52.
Anonim
2010.06.06., vasárnap [04:07]
Szamomra a kijelentesben a hangsuly azon van, hogy "nem tudtuk elerni oket", mint ahogy a tobbi fiatalt sem. Ezert nem hibaztatom a szinhazat, mert biztos vagyok benne, hogy a legjobbat probaljak kihozni, de sajnos itt is fennall az a csokkeno latogatottsagi tendencia, ami a mozik eseteben is megfigyelheto, ugyanazon oknal fogva a szinhaz kezd nepszerutlenne valni. Le merem fogadni, ha 5 szor annyi egyetem lenne itt akkor sem lenne szamottevoen nagyobb szinhazi kozonseg a jelen helyzetben. Kivetelt kepeznek persze a muveszeti jellegu egyetemek, mert nekuk egyfajta alap kotelezettseg, hogy jarjanak szinhazba. Sokat szamit a tanarok altali motivacio is. Egyszeruen a tobbi fiatalt nem erdekli a szinhaz. Intezmeny nevet emlegetni nem korrekt dolog, mert altalanos kulturalis jelensegrol van szo. A szinhazra nincs igeny, jelenlegi formaban kihalasra van itelve, hacsak nem tortennek valtozasok.
51.
Abram Csaba
2010.06.04., péntek [09:55]
Volt Sapientias diakkent felhaborit, hogy akadt egy ujabb alkalom, amikor az egyetem nevet jogtalanul rossz fenybe lehetett allitani. Ha mar frusztraltsagbol elharitjuk a felelosseget es masokat hibaztatunk az eredmenytelensegert, legalabb ne celzottan pont egy olyan intezmenyt ragalmazzunk, amely erofesziteseket tesz anyanyelvunkon torteno minosegi felsooktatas biztositasaert. Vigyazzunk arra, amink van! Magyar egyetemista nem csak a Sapientian van, es a marosvasarhelyi magyarsagot nem csak az egyetemistak kepezik.
50.
Anonim
2010.06.02., szerda [20:33]
Közben megszólalt városunk kulturális Prométheusza, a bölcsek kövének őrzője, az "én majd szétcsapok köztetek és mindenkinek kiosztom az észt" típusú eszmefuttatások főfelügyelő inkvizítor parancsnoka egy másik vásárhelyi lap internetes felületén és megmondta a tutit. Mi szerencsétlenek csak fingani tudunk, kultúrára nem szomjazunk. Ím a beavatottak legnemesbike arra ösztönöz, hogy eljöjjenek közénk a titkok ismerői és inasként ugyan, de bevezetnek minket a testvériségbe. Ekkor már nem fogunk fingani...
49.
Anonim
2010.06.02., szerda [16:59]
y vagy i szerintem mindegy
48.
Pálfi Z.
2010.05.31., hétfő [14:11]
Nem értem, hogy miért kell ilyen lekezelő hangnemben beszélni a Sapientia egyetemről és diákjairól. Helytelennek és visszataszítónak tartom, hogy 1000 egyetemisát (színházilag) nem létezőnek, elérhetetlennek minősít, mert ezáltal úgy hat, mintha azok igénytelenek lennének.

Továbbá sértőnek tartom azt is, hogy a megnevezett pozitív és követendő példára (a Művészeti Egyetem növendékei), a Sapientias diák legyen az ellenpélda. Hiába, hogy "ugyanezt elmondhatja a többi intézményről is", mert nem mondja!

Ha tényleg ennyire fontos célközönség ezen egyetem hallgatói, akkor azt másképp kellett volna megfogalmazni és nyomatékosítani.
47.
Szabi
2010.05.29., szombat [16:19]
Tisztelt művész úr!

Először fel kell hizlalni a disznót és csak utána kell vasárba bocsájtani, ne csodálkozón azon hogy miért nem érdeklődik senki egy sovány disznó iránt,.... remélem megtudja fejteni amit írtam.

Üdvözlettel.
Egy volt Sapientias.
46.
Anonim
2010.05.28., péntek [15:46]
tisztelt vezetok mikor csereltek plakatot a templomtoronynal
45.
Anonim
2010.05.28., péntek [15:44]
a kozonsegkapcsolat nulla a felujitas konyakos elmek szulemenye a kornyezet siralmas nem mindenki megybe a muveszbejaron
44.
Lacibetyárvisszavág
2010.05.28., péntek [15:18]
De hálla istenek hoty jön hozánk Vássárhejre a jó Laci betyár!
43.
Anonim
2010.05.28., péntek [12:23]
Jol erzem kedves Pulyka, hogy on az y-al a nev vegen ertelmisegi kontra atlagember ellentetet ohajt szitani, vagy esetleg, ami meg erdekesebb burkoltan zsidozik?
42.
Lajika
2010.05.28., péntek [12:09]
Szerintem, Anonim 41, azért, mert ott oszthatják az észt gond nélkül, senki nem koppint az orrukra, és minden ökörségükért hibáztathatják a válságot, a minisztert, a pénzhiányt. Így gyakorlatilag közpénzek elherdálásáról beszélünk, mert a színháznak a kultúra fellegvárának kellene lennie, ami egyaránt művel és szórakoztat, de mivel nem éri el célját, ezért felesleges. De ha, mondjuk jogosan, bezárnak egy színházat, vagy kirúgják az igazgatót, akkor felháborodik a sznob közvélemény, hogy politikai nyomásra történt, meg hogy ellehetetlenítik a művészetet.
Nem tudom, ti hogy vagytok, de én szeretnék harcolni egy minőségi magyar marosvásárhelyi színházért, érvelni mellette, büszkén jönni ki az előadásaikról és mellveregetve hirdetni, hogy marosvásárhelyi vagyok, ahol a Tompa Miklós Társulat székel. Szeretnék. De egyelőre sokkal megnyerőbb számomra a BC Mures és a FCM, mert ők letettek valami közösségépítőt az asztalra, míg Domnul Kövesdy csak rombol.
41.
Anonim
2010.05.28., péntek [12:01]
Ez a csávó teljesen kész. Az ilyen Kövesdy-féléket tenyésztik valahol, vagy hogyhogy az ilyen öntelt, beképzelt, pökhendi fazonok javarészt a színházi világ körül legyeskednek?
40.
Lajika
2010.05.28., péntek [11:51]
Apropó vendégelőadások. Ezeken miért van teltház, miért kerülnek hirtelen a vásárhelyi színházi élet középpontjába, bárki bármikor erre téved egy-egy humoros, tragikus, zenés, táncos előadással? Talán azért, mert a minőség, a nézőbarát előadások máshol vannak, és sajnos csak nagy ritkán érnek el Vásárhelyre. Arról nem is beszélve, hogy a nagy művészegó miatt Kolozsvár és Vásárhely kutya-macska barátságban van, és csupán érdekességként: Tompa Gábor belföldön és külföldön egyaránt ismert és elismert rendező, művészeti vezető, aki Kolozsváron remekel, míg édesapjának a nevét a vásárhelyi társulat viseli. Nem vicces ez egy kicsit? Kövesdy úr pedig, tisztelettel: NEHOGY MÁR A NYÚL VIGYE A PUSKÁT A VADÁSZATRA, a pofázás, bűnbakkeresés helyett inkább dolgozni kellene, vagy ha nem megy, akkor félreállni, mert, tisztelettel, amióta Ön megnyerte azt a repeta-repeta-versenyvizsgát, azóta szarban van a Tompa Miklós Társulat.
39.
Gőgösgúnár
2010.05.28., péntek [11:48]
Drága Pulyka

Lehetne itt vitázni, de ha egy "művészeti vezető" ahogy ön mondja, nem olyan darabokat részesít előnyben, amelyek széles körben elfogadottak és szórakoztatóak, akkor ne hülyézze le a közönséget, amiért nem mennek színházba. (Itt hívnám fel a becses figyelmét arra is, hogy a körben szavunkat ponyvaregényekben és az Önhöz hasonló “magaskultúrafogyasztók” által olvasott magasröptű eszmefuttatásokban is rövid ö-vel írjuk.)
Ugyanakkor, amit a legjobban szeretek az Önhöz hasonló művészeti Prométheuszokban, hogy másokat hozzá nem értőknek nevezve lehülyéznek, s közben jól elvannak a maguk belterjes világában és kapcsolatrendszerében. Az ilyen “kérek szépen 2 méter vörös és 3 méter barna kötésű könyvet az új hálószobámba” típusú sznobok űzik el a hétköznapi embereket a színházból. Ennek ellenére javaslom a „nagytudású akadémikus úrnak”, hogy vegyen vissza Nárcisszusz példájának szenvedélyes követéséből, mert könnyen azon kaphatja magát, hogy ebből az önnön vállveregetésből patológiás eset lesz.
Tájékoztatom ugyanakkor Önt kedves, hogy a StarCraft 2 még nem jelent meg, ezért nem tudom megfogadni tanácsát, de ha netán önnek már akad egy kópiája, akkor juttassa el nekem, hátha el tudom foglalni magam ezzel, és nem kell a laikus meglátásaimra reagáljon. Továbbá arra is felhívnám a figyelmét, hogy nem az ön látásmódja a normális, hanem az is csak egy álláspont. Egy a sok közül. Persze tudom, hogy pontosan a tolerancia újkeletű apostolai a legkevésbé toleránsak.
Az y-os megjegyzését pedig sajnos nem tudom mire vélni, de valószínű ez is a ponyvaregény-műveltségemmel... izé... khm... bocs... műveletlenségemmel magyarázható.
38.
Sapientias diákbérletes kérdései
2010.05.28., péntek [11:24]
Kedves Nemzeti Színház Vezetősége!

Mit szólnak ahhoz, ha azt mondom, hogy 2 hónapja nem volt már bérletes előadás a Kovács György bérletnek? Ugye meglepő?
Rosszul esik, hogy megfeledkeztek rólunk.

Még van 2 jegyem a diákbérletből, és csupán 1 darabot hagytam ki annak trágársága miatt: Alexander Galin Válogatás című darabjáról van szó. Csodálkoznak? Én nem.

Amúgy Sapientias vagyok.
A jegyárak szerintem elfogadhatóak, a 8 lejes diákjegy nem kerül sokba, a vendégszereplések a drágábbak, 15-20 lejbe is belekerülhetnek, akkor meg nem létezik diákjegy. Vajon miért???
37.
Pulykakakas
2010.05.28., péntek [10:00]
Mélyen tisztelt Gőgösgúnár barátom!

Én nem hasonlítanám össze az újságot a színházzal, ugyanis az előbbi művészet az utóbbi pedig híreket közöl. Van egy megérzésem, hogy középiskolában olvasott ponyvaregényeken kívül nem nagyon járt más könyv az Ön kezében. Ha egy művészi vezető nem olyan darabokat részesít előnyben amelyek széles kőrben elfogadottnak és szórakoztatónak tartanak az emberek, azért még nem kell a kisebb nézettségnek örvendő darabokat hozzáértés hiánya miatt lenézni. Ha nem tetszik akkor töltsön le Ön egy új verziójú Starcraftot és azzal szórakozni otthon, nem ilyen laikus hozzászólásokat írni ilyen helyekre. És igen....nekem sem tetszik az y a neve végén!
36.
dócz a nagy..
2010.05.28., péntek [09:41]
Mna...ha mindenki kimondta magabol a mondanivalot mar csak annyi marad hatra, hogy a pozitiv kritikat kivalogatva cselekedjenek.
35.
Gőgösgúnár
2010.05.28., péntek [08:46]
Kedves ANNNA

A Yorick dicsőítését is hagyjuk, mert ha leírom ide, hogy milyen szavakat használnak a szintén ultramodern darabokban ,akkor innen kicenzúrázzák ezeket a kifejezéseket. Földhözragadt véleményem szerint pedig, ha egy újság nem ad helyet a trágárkodásnak, akkor az emelvényen, a színpadon sincs annak helye. S ne jöjjünk a dramaturgiai indoklással, mert lesz*rom. Akkor sem oda valo.
34.
Anonim
2010.05.28., péntek [01:32]
a tehetseges ujabb generacio miert tud az on intezeten kivul jo darabot letrehozni??
33.
BetyárokLacijja
2010.05.27., csütörtök [23:50]
De hálla istenek hoty jön hozánk Vássárhejre a jó Laci betyár!
32.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [23:44]
Kedves Kövesdy ahhogy fogalmazott "Sapientiát „okolja” az üres nézősorokért" nem tehetűnk arrol, h s föleg nem a sapientia...h az elöadásain kevesen vannakk...minden esetre ... nem kell ezért meg szolni egy intézményt se s föleg a Sapientiát nem....csináljon olyan elöadásokat ami érdekes....s ne tegyen megfontolatlanul megjegyzéseket.....
31.
Annna
2010.05.27., csütörtök [23:39]
Azért nem semmi ez a finoman provokáló cím. Jó port kavarnak az ilyen idézőjeles címek, és jól megszúrja az emberek egoját, akik ettől felhúzzák az orrukat jó magasra s sértődötten oda-oda mondanak egyet s mást. Ő nem akart nekiesni a Sapi nyakának, csak valami hatás keltőt akart mondani.

Ami azt illeti, én is a színdarabok minőségét kifogásolom. Újabban a Yorick stúdióban jobb előadásokkal lehet találkozni, mint a Nemzetiben. Hm.

Meg, hogy a gazdasági válság rátette erre is a nyomát az nem hiszem, hogy újdonság.
30.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [23:06]
Kovesdy elvtars

Legalabb levonta a kovetkezteteseket ezekbol a hozzaszolasokbol?
29.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [22:55]
De hálla istenek hoty jön hozánk Vássárhejre a jó Laci betyár!
28.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [22:03]
Majd mikor lesz egy rendes normalis darab lehet elmegyek! Addik inkabb valasztok magamnak mas szorakozast!
27.
József
2010.05.27., csütörtök [21:57]
Kedves igazgató úr.
Hozzátenném még azt,hogy én reál beállitottságú vagyok és igenis érdekel a szinház is,de elsősorban mindig jobban ragaszkodtam a szerkentyűkhöz és a fizikához,mint a humán dolgokhoz.Sajnálom,ha magából indult ki.
26.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [21:43]
Ha egy oromhaznak megcsappan a kozonsege nem az agyakat cserelik ki!!! Nem hiszem,hogy szek cserere volna szukseg?
25.
Dolcsig Szabolcs
2010.05.27., csütörtök [19:35]
Hadd meséljem az tapasztalatomat, élményemet a társulattal kapcsolatba.

Ismerősi köreimbe, akik többnyire egyetemisták vagy mesteri képzésbe résztevők, a legnépszerűbb s a legdicsértebb darab a Szomorú Vasárnap kamaramusical. December óta meg akarom én is nézni, de a mai napig nem tudtam és semmiképpen se azért mert üres lenne a nézőtér.

Decemberbe a darab pont 25-dikére esett, ekkor otthon voltam ünnepekre. Januárba és februárba a színház honlapja fejlesztés alatt állott a nélkül, hogy legalább a program fel lett volna töltve. Szerencsére a januári program megvolt a hamlet(pont)ro oldalon, de szesszió révén soha egy ismerősömnek se felelt egyik időpont se, egyedül meg nem volt kedvem menni. Összesen heten (7-en!) gyűltünk össze, akik meg akartuk nézni, akik lemaradtunk erről a darabról amelyet mindenki dicsér. Lévén, hogy évismétlő vagyok, nem vagyok reggeltől estig egyetemen én ajánlkoztam a jegyek megvásárolására februárba.

De a februári program csak a színházba volt megérdeklődhető. Noha elkészült az új honlap, a román társulat programja fel volt töltve a magyar társulaté nem. Pedig szerintem ha leküldték volna levéllistákra biztos felkerült volna az MMDSZ oldalra és hamlet(pont)ro-ra is. A februári 1 lej szerelmesek hetének magyar előadásairól legalább plakátokon lehetett tudomást szerezni, de érdekesség képpen a honlap a magyar társulat része még mindig üres volt, szerencsére a román társulat feltöltötte a plakátot s meg lehet nézni az időpontokat. És ha már olyan fontos az 1ooo magyar sapientias hallgató, akkor talán nem pótvizsgaidőszakba kellett volna megszervezni, hisz ekkor aki nem vizsgázik haza utazik vagy nincs kivel menjen mert bizony sokan vizsgáznak ha nem pont az átmenő 5-ösért, hanem azért, hogy javítsanak. Pótvizsgaidőszakba sokszor 1 napra 2 vizsga is eshet. Nincs amit azon csodálkozni, hogy nem voltak nézők pont pótvizsga héten! Mert minden 1 lejes magyar előadás erre a hétre esett. Másik felől meg tényleg hízelgő volt az 1 lejes jegyár, szívesen újranézetem volna pár darabot, de mivel egyedülálló vagyok arra gondoltam, hogy nem megyek el egyedül azért lássam a párokat miközben én egymagam vagyok. Egyszóval a hét célközössége kb a 1ooo hallgató 3o% volt, amely 3oo diák és pehh, hogy 25o diák pótvizsgázott s maradék 5o nem töltötte meg a helyeket.

Visszatérve a Szomorú Vasárnap-ra februárba és márciusba 3-szor próbáltam meg jegyet váltani. Először már el voltak fogyva. Másodszor meg túl kevés jegy volt már, harmadszor meg túl korán akartam jegyeket venni, akkor még nem adhattak. Egyszóval jártam eleget, hisz az előadás időpontjait is csak személyesen tudakolhattam meg, mert a társulat telefonja csak dísznek van.

Április elején szintén nem tudtunk eljutni az előadásra, mert biza már előadás előtt egy héttel elfogynak a jegyek erre a darabra, az előadás meg pont a húsvéti vakáció utáni hétre esett, így hát nem próbálkoztam, mert ha kaptam volna esetleg három jegyet akkor sorsot kellett volna húzzunk ki megy s ki nem. Ezután a társulat vendég-szereplő körútra indult és sajnos nem húsvétkor vendégszerepeltek a szülővárosomba, mert biza szegény sapientias diák létemre követtem a vásárhely nemzeti színház vendégszerepléseit hátha ilyen formába megnézhetem a darabot félve attól, hogy lassan nem játsszák többet.

5 hónap próbálkozás után már elment ismerőseim kedve és az én kitartásom is, hisz rengetegetek egyeztettem ismerőseimmel, hogy hány jegyet vegyek, épp tudja-e azt, hogy jövő héten vagy 2 hét múlva ráér-e, kinek melyik időpont felel meg... És pont most május végén egy ismerős kérdezi, hogy voltam-e végül a darabon, mert látta filmet és megnézné a musicalt is. Nagy boldogan nézem a programot, szerencsére ez úttal az interneten, de ismét vendégszerepelni van a társulat...

Mindezzel szembe a internetes filmletöltések például nem öltek meg a mozit. Egyszer kedvünk lett megnézni az Avatar-t 3D-be. 2 perc alatt megtaláltam a 2 kolozsvári 3D mozi honlapját és foglaltam jegyet is úgy hogy kiválasztottam a sort és a helyet, úgy, hogy az jó is legyen és mindannyian egymás mellet ülhessünk, aztán autóba ültünk. A mozinál a kasszánál kiváltottuk az előadás előtt 2o perccel a jegyeket, a bejáratnál zakóba öltözött úr és hölgy fogadott aki elvezettek a helyünkre amelyet nem is kellett keresgessünk. Valyon legközelebb kikapcsolódás képen a 2 perces könnyed klikkelgetést vagy a 6 és fél hónapos kálváriát választjuk? Nem bírálni kellene és újjal mutogatni, mentségeket keresni. Tenni kellene valamit és körültekintőbb lenni. Hisz marad a szomorú a vasárnap még szomorúbb számomra, hisz ismét szesszió, aztán vakáció, aztán pótszesszió szeptember s reménykedhetek csak, hogy októberbe még játszák a darabot és 1o hónap próbálkozás után sikerűl eljussak.

Igen biza, tessék modernizálódni, személy szerint elégedett vagyok a színvonallal és nem támadni szegény sapietiasokat, hanem esetleg megkeresni őket példáúl azzal, hogy az informatikusok fejlesszék ki működőképessé az interenetes jegyvásárt amely pórosodik január óta a színház honlapján, a PR hallgatókat meg, hogy készítsenek felmérést, hogy milyen műsorrendre lenne szükség és, hogy csináljanak PR-t. Szerintem nagy meglepetésre majd akad színház kedvelő bőven így akár mindez ingyen is meglehetne. Szerintem még ezen direkt rágalom után is biztos szívesen lennének látva.
24.
K.I.
2010.05.27., csütörtök [18:27]
Cseréljünk csak ki néhány szót:

Ez nem SAPIENTIÁSOKAT (az előadásainkat), hanem a SZINHáZAT (felnőtt nézőinket) minősíti. A fiatalok például nem járnak színházba, kivételt képeznek persze a Művészeti Egyetem növendékei. Azt például észre sem veszem, HOGY VAN ITT EGY SZINHÁZ (hogy lett itt egy Sapientia), AMIBEN JOBBNÁL JOBB DARABOKAT VISZNEK SZINRE (amelyen 1000 egyetemista jár). A KÖZÖNSÉG (Színház) szempontjából mintha nem léteznének, nem TUDNAK (tudtuk) elérni MINKET (őket).
23.
LOL
2010.05.27., csütörtök [18:21]
Ez nagyon jo :D es erdekes h mindig a Sapientiat kell megemliteni... sok ertelmes.. ahelyet neznenek magukra.. mert egy rakas fos ez igy ahogy van.. Alakitani kellene a szinvonalon, utana ugatni, hogy nincs latogato...
22.
generation p
2010.05.27., csütörtök [17:50]
A színház minden igényt ki kellene elégítsen; kezdve Mari nénitől a szakmabeliig. Ez nem egyszerű. Valahol egy fogaskerék elakadt, valahol 2OO5-től errefelé. Nem hibáztatni kell, hanem a hibára kell megtalálni a megoldást.
21.
2010.05.27., csütörtök [17:02]
Amúgy meg ki adta a címet ennek az írásnak? Mert az utolsó sorban: "ki saját elmondása szerint ugyanezt elmondhatja a többi intézményről is."
Szóval nem kell megijedni, nem a Sapientiát okolja, csak a szerző elcímezte a dolgot... :)
20.
2010.05.27., csütörtök [16:59]
Emberek, próbáljuk meg végigolvasni a jóember mondanivalóját: a kérdés az, hogy miért üresek a székek! A válasz pedig egyértelműen az, hogy azért, mert az meberek nem ülnek le rá. Miért kommentel mindenki arról, hogy miért nem ülnek le az emberek a székekre? Az egy másik kérdés, talán érdekesebb, de jó lenne megkérdezni az interjúalanyt is... :)
19.
Törzsök Gyopár
2010.05.27., csütörtök [16:30]
Alulírott Sapientias öregdiák igazolom, hogy egyetemista koromban és jelenleg is rendszeresen jártam/-ok színházba, az előadások 70 százalékát láttam. szerintem még számos olyan volt diáktársam van, aki hasonlóan vélekedik és a színházlátogatást igazolni tudja. A művészeti vezető úr előítéleteit ilyenformán sértőnek tartom.
18.
Légrádi - Nagy Melinda
2010.05.27., csütörtök [16:21]
Én nem tartom magam egy nagy tudású embernek, de még akkor sem mertem volna olyan kijelentést tenni mint a tisztelt művészeti igazgató úr.
Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye, szóval ha üres a színház, nem biztos, hogy a közönség a hibás.
Kicsit intenzívebben kellene kommunikálni a közönséggel, nem csak plakátot kitenni, hanem valamilyen formában megkérdezni tőlük, hogy ők igenis milyen stílusú előadásra vágynak, mit is szeretnének megnézni a színházban. Érezze a közönség, érezzék a nézők, hogy számít a véleményük, hogy valamilyen szinten az ő kívánságuk is teljesül.
A Sapientiás diákokat pedig hagyjuk ki ebből. Csak abban az esetben lehetne hibáztatni őket, ha minden másik egyetemről ömlenének a diákok, és a részükről pedig maximális lenne az érdektelenség.
Egy dolgot ne felejtsünk el, a színház az a kultúrát képviseli, de ugyanakkor szórakoztat is. Tehát nem a közönség van a színházért, a színészért, hanem a színház, a színész van az emberekért.
17.
Attila
2010.05.27., csütörtök [16:20]
Nagy vicc a figura meg kell hagyni... Hol irja, hogy fel kell mutatni a Sapis igazolvanyt ha szinhazba megyunk?
16.
Darkangel
2010.05.27., csütörtök [16:14]
Sajnálatos, hogy ilyen alantas megjegyzéssel próbál az igazgató úr hatást gyakorolni a Sapientia diákságára, ahelyett, hogy változtatna az előadások színvonalán. Természetesen, hogy az előandáson jelenlevők túlnyomó részét a Művészeti Egyetem növendékei képezik. Talán azért mert kötelező nekük a jelenlét? Egy kérdésem lenne. Honnan tudja ön, hogy nincsenek jelen Sapientiás diákok az előadásokon? Talán minden fiataltól megkérdezte előadás után hogy melyik egyetem hallgatói? Én kétlem.
15.
evelyn
2010.05.27., csütörtök [15:41]
Balazsnak igaza van, annak idejen volt olyan darab, nem is egy, amit barhanyszor szivesen ujra meg ujra megneztunk, kulonbozo szereposztasban, mert szep volt, jo volt.
Hol van az mar... evek ota nincs olyan szindarab amit az emberfia masodszorra is megnezne...
14.
Lajika
2010.05.27., csütörtök [15:39]
Roppant sajnálatos, hogy egy idősődő - tehát sok mindent tapasztalt - úriember is ugyanazt a populista dumát választja ahhoz, hogy kimentse a bőrét: mi sem egyszerűbb annál, hogy másokra mutogatunk. Tudtommal azonban, éppen Ön, tisztelt Kövesdy úr, volt az, aki NEM-et mondott a méltán híres Novák Tatának, azért kényszerült a Maros Művészegyüttessel és az ő termükben készíteni a rockdarabot - amelyet azóta is hatalmas sikerrel játszanak határon innen és túl. És ott van a Yorick két évvel ezelőtti Hair-je, amit kétszer sikerült előadniuk a Nyári színpadon, mivel szintén éppen Ön nem engedte be őket a kőszínházba. Nos, ezek tükrében valóban az egyetemisták a hibásak azért, mert nem hajnaldóak kifizetni 1015 lejt azért, hogy szúnyókáljanak egyet, vagy idegeiket tépkedve, ajkaikat szétrágva szenvedjenek végig egy Önöknek, művészeknek való darabot.
13.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [13:44]
egyre tobb a muveszeti felrevezeto
12.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [13:42]
a hiba az on es tarsai keszulekeben van azert jatszanak ilyen darabot mert igenytelenek vagy vilagimperialistak
11.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [13:37]
tobbszor szoltam hogy a kiserleti szinhazat bizzak kolozsvarra mert ok ertenek hozza itt ugy latom se afiatalokhoz se az aregekhez nem tudnak szolni
10.
Carlos
2010.05.27., csütörtök [13:20]
"Azt például észre sem veszem, hogy lett itt egy Sapientia, amelyen 1000 egyetemista jár. Színház szempontjából mintha nem léteznének, nem tudtuk elérni őket” - hát azért nem tudjátok elérni őket, mert balfékek vagytok tati. Ugyanúgy nem tudjátok elérni az orvosisokat, a Petru Maiorosokat és még vagy 60 ezer marosvásárhelyi nézőt. A szakmának szánt "modern" darabokkal nem is lehet. Válogatott ökörségeket visztek színpadra, ráadásul jó drágán. Ki a túró ad 15-20 lejt egy színházjegyre, mikor ingyen lehet letölteni az internetről a filmeket? Lépést kell tartani a korral tati, nem a nézőközönség fog a művészeti vezetők igényeihez igazodni. A kultúra megfelelő menedzselésére van szükség, hiszen végsősorban az is pont olyan termék, mint bármimás a piacon.
9.
Egy színházért felszólaló
2010.05.27., csütörtök [13:02]
A rohanó világ és a gazdasági válság is rányomja bélyegét erre az érdektelenségre!
..."hogy a vásárhelyi színészek között nagyítóval kell keresni a tehetséget" ezzel a kijelentéssel abszolút nem értek egyet kedves Vattacukor nevű hozzászóló! A színház tele van tehetséges fiatalokkal, kérdés, hogy mennyire "használják" őket... Az tény, hogy az utóbbi időben gyenge darabok kerültek a színpadra, mert a jó rendezőt meg is kellene ám fizetni... meg hogyha nem jó egy darab, mit tudna rajta segíteni egy jó színész a játékával? Az hogy nincs nézőközönség, eredménye annak is, hogy gyenge a reklám! Ja, és Kövesdi szájában megalszik a tej! Ideje lenne egy olyan vezetőséget választani, akinek szíve-lelke a színház, lásd Kolozsvár vagy Sepsiszentgyörgy mintája.
8.
lasso
2010.05.27., csütörtök [12:57]
Drága Művészetinek nevezett Igazgató

Marosvásárhely magyar lakossága körülbelül 70 ezerre rúg. Ehhez még hozzá lehetne számolni a környező települések pár ezres lélekszámát. Valahogy fura, hogy pont a sapientiás diákokkal akarja megtölteni a nézőteret.
Esetleg Ön is annak az elvnek a híve, hogy a Színház csak az úgynevezett Értelmiségiek helye lehet és az egyszerű emberhez nem kell szólni?
7.
Angi Balázs
2010.05.27., csütörtök [12:44]
Sosem felejtem el, hogy gyerek koromban volt olyan előadás amit hússzor vagy talán még többször is megnéztem és akármennyire hihetetlen még élveztem is, mindig kaptam valami újat benne. Nos az idő eltelt, én felnőttem, a színház pedig megváltozott. Bármennyire is fáj, hogy egy ennyire nagy színház, mint a marosvásárhelyi idáig süllyedt... Volt olyan darab a közelmúltban amiről csak azért nem mentem ki, mert a sor közepén ültem. Saját értelmező szótáramban a színház egy kultúrintézmény, melynek hivatása a nézőket "kultúrálni". A vezetés sajnos manapság úgy érzi, hogy minket a nézőket a perverzióval, trágársaggal tud művelni, sajnos ez engem nem érdekel, mert az utcán is láthatom ha akarom. Az Erdélyi Magyar Tudományegyetem hallgatóit pedig kérem kihagyni a kritikából, hiszen ők is mint jómagam művészetre éhesek... már évek óta...
6.
Tölgyes
2010.05.27., csütörtök [12:36]
Ha tényleg műveltségről, esetleg igényes szórakoztatásról szólna mindaz, amit színpadra tesznek vitába szállnék Alberttel, de mivel csak káromkodás és magamutogatás lett a színházból, én sem akarok ezek javára adózni. Persze amilyen beképzelt, legyint és azt mondja mind bunkó az egész, nem érti a művészetet. Ám legyen. de amit nem értek, azt nem is akarom segíteni.
5.
V.Albert
2010.05.27., csütörtök [12:28]
Önök még a letünt korszakban érzik magukat amikor a diákokat sorba állitva viték.Uraim az az idő elmult ma már ,,áru'' minden.Ha nem jó az áru akkor nincs vevő.Elképzelem még azt is,hogy a szinház a saját bevételéből kell, hogy megéljen.Minek az én kis adómnak egyrészét kell az Önök fenntartására forditani.Erre nem gondolnak?
4.
Anonim
2010.05.27., csütörtök [12:18]
Persze, mindenki hibás, csak ez a nyeretlen *** nem. Süket duma. Nincs közönségszervezés, ezért nincs ember a színházban. Pedig közönségszervező van... ugyan mit csinál? És mikor csináltok már egy rendes darabot, amit végig is lehet nézni???
3.
Közönség
2010.05.27., csütörtök [12:14]
Művészeti vezetőként nem a közönséget vagy a felsőoktatási intézményeket kellene az üres nézőtérért okolni, hanem a választott darabok jellegén változtatni.
A marosvásárelyi közönség továbbra is elvárja, hogy a színháznak kulturáló, népművelő jellege legyen. Az utóbbi időben viszont csak arra jó a színház, hogy a darab után kis társaságokban azon sopánkodjunk, hogy hova süllyedhet még a nívó?
Ideje lenne újra klasszikus darabokat is játszani, amiben valódi témát dolgoznak fel, valódi értékeket bemutatva, és akkor talán a közönség is visszanyeri bizalmát.
2.
vattacukor
2010.05.27., csütörtök [11:58]
Teljes mértékben csatlakozom Gúnárhoz. Azzal toldanám meg, hogy a vásárhelyi színészek között nagyítóval kell keresni a tehetséget. Bár az utóbbi időben egy-két fiatal előkerült, összességében mégis az igénytelenség a legjellemzőbb.
1.
Gőgösgúnár
2010.05.27., csütörtök [11:53]
"Művész Úr"

Az fel sem merül önben, hogy a közönség azért hiányzik, mert nem érti a "kortárs" színházat? Esetleg azért, mert a trágárkodó versenyt nem tartja színpadra valónak? Esetleg az, hogy klasszikus színdarabot nem lehet látni csak elvont ökörségeket?
Nem kellene elgondolkodni azon, hogy a közönség van a színházért vagy fordítva?
Hozzászólások52

Álomesküvő Csíkszeredában

01:12 [2012.04.22.] Megtekintések száma15297

Leestek a partikamionról

18:34 [2012.05.11.] Megtekintések száma7669

Balesetezett az államtitkár

21:50 [2012.05.18.] Megtekintések száma6685

Nő lesz Hargita megye prefektusa

19:53 [2012.05.11.] Megtekintések száma6227

Számon kérik Borboly Csabát

16:35 [2012.05.02.] Megtekintések száma5370